Вітаємо Вас на офіційному сайті Млинківської школи!
Вітаю Вас Гість | RSS Головна | Каталог файлів | Реєстрація | Вхід
Меню сайту

Категорії розділу
Математика [1]
Інформатика [3]
Українська мова [1]
Українська література [2]
Англійська мова [0]
Російська мова [0]
Світова література [0]
Фізика [7]
Астрономія [1]
Хімія [1]
Історія [0]
Географія [1]
Біологія [0]
Основи здоров’я [8]

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 78

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Файли » Розробки уроків » Основи здоров’я

УРОК З 5 клас Тема. БЕЗПЕКА НА ДОРОЗІ. БЕЗПЕКА ПІШОХОДА. ВИДИ ПІШОХІДНИХ ПЕРЕХОДІВ. ДОРОЖНЯ РОЗМІТКА. ПЕРЕХІД БАГАТОСМУГОВОЇ ДОРОГИ
11.09.2014, 14:37
УРОК З 5 клас Тема. БЕЗПЕКА НА ДОРОЗІ. БЕЗПЕКА ПІШОХОДА. ВИДИ ПІШОХІДНИХ ПЕРЕХОДІВ. ДОРОЖНЯ РОЗМІТКА. ПЕРЕХІД БАГАТОСМУГОВОЇ ДОРОГИ Мета: активізувати знання учнів про правила дорожнього руху, ознайомити з пра¬вилами переходу багатосмугової дороги; сприяти закріпленню життєвих нави¬чок аналізу дорожньої ситуації, уміння приймати відповідальне рішення про перехід дороги; розвивати в учнів навички безпечної поведінки на дорозі; виховувати спостережливість, уважність, дисциплінованість. Тип уроку: комбінований. Обладнання: підручники, сюжетні малюнки, таблиці, відеофільм «Безпека на дорозі», ар¬куші паперу формату А 4, маркери, зошити, кросворд, картки із текстами самостійних робіт, іграшкові автомобілі, ляльки; картки зі схемами дороги. ХІД УРОКУ І. Організаційний момент Привітання вчителя. Установка на позитивний настрій. На дошці малюнок «Сонечко, що усміхається» (або за вікном — сонечко). — Подивіться на сонечко. Спіймайте його промінчик, який несе вам здоров'я, радість, тепло, світло, ніжність, ласку. Поселіть цей промінчик у своєму серці. Подумки направте його по своєму організму. Ви стали маленькими сонечками. Подаруйте такі про¬мінчики всім навколо. II. Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності учнів 1 Перевірка домашнього завдання 1. Прочитати алгоритм дій у разі потрапляння у небезпечну ситу¬ацію: А) Якщо ти потрапив у ліфт, що раптово зупинився... Б) Якщо ти заблукав у лісі... 2. Моделювання небезпечних ситуацій (за малюнками, віршами, оповіданнями) і різних варіантів виходу з них. 3. Висновок. Небезпечну ситуацію краще передбачати, уникати, за потребою — негайно діяти. 2 Загадка Лежить Гася — простяглася, а як встане — то й неба дістане. (Дорога) — Які з правил, складених удома, допоможуть нам на дорогах? (Бути уважним, обережним тощо) III. Повідомлення теми й мети уроку Цікавинка про історію виникнення дорожнього руху У січні 1683 року Петро видав указ про введення Правил дорож¬нього руху. Вони вказували на те, де можна було їздити, де зупиня¬тися кінним екіпажем. Із часом їх змінювали, доповнювали. А ось у 1891 році в нашій країні з'явився перший автомобіль. ♦ Перші водійські права в Росії були видані візнику Івану Іванову 1784 року. ♦ Світлофор з'явився раніше від автомобіля на 30 років. Це було 1868 року в центрі Лондона: поліцейський змінював червоне світло ліхтаря на зелене, регулюючи дорожній рух на вулицях міста. ♦ Перший у світі автопробіг здійснив восени 1888 року Карл Вена. ♦ На таксі можна було проїхатися понад 3000 років тому. Давні єгиптяни користувалися колісницями, де замість лічильника були піскові годинники. ♦ Незвичайна дорога була зроблена в скелі на березі Дунаю солда¬тами імператора Трояна, яку так і назвали: «Троянова дорога». ♦ Перша удосконалена дорога з'явилась у Росії 1722 року. За на¬казом Петра її проклали між Москвою та Петербургом, 1817 року цю 700-кілометрову магістраль вимостили щебенем і назвали Московським шосе ♦ Правилам дорожнього руху в нашій країні понад 200 років. IV. Вивчення нового матеріалу 1 Повторення вивченого в початковій школі Тестова робота «Перевір себе» 1. Правила дорожнього руху: A) треба знати; Б) треба виконувати; B) вони обмежують нашу свободу. 2. Правил дорожнього руху необхідно дотримувати: A) у світлий час доби; Б) у темний час доби; B) постійно. 3. Правила дорожнього руху мають виконувати: A) водії; Б) пішоходи; B) усі учасники дорожнього руху. 4. Автобус треба обходити: A) ззаду; Б)спереду; B) дочекатись, коли він проїде. 5. Світлофори потрібні: A) у світлий час; Б) у темний час; B) постійно. 6. Якщо під'їхав переповнений транспорт, то: A) зачекаю наступного; Б) розштовхаю всіх і зайду в транспорт; B) дотримуватимусь черги. 7. Дорогу безпечно переходити: A) на зупинці; Б) у місцях із позначкою «Пішохідний перехід»; B) там, де зручніше. 8. Чекати на транспорт краще: A) ближче до краю тротуару; Б) далі від нього; B) прямо на проїжджій частині. 9. Назвати засоби безпеки на дорозі: А) дорожні знаки; Б) світлофор; В) автомобіль; Г) дорожня розмітка. 10. Розташуй дорожні знаки в певній послідовності: (на дошці малюнки-знаки, під ними підписи — а, б, в, г, д). A) «Підземний перехід»; Б) «Житлова зона»; B) «Пішохідний перехід»; Г) «Обережно, діти!»; Д) «Увага»; е) «Багатосмугова дорога» Самоперевірка — Який дорожній знак не розглядали в початковій школі? Цей знак регулює рух транспорту на багатосмугових дорогах. 2 Робота за таблицею про дорожню розмітку багатосмугової дороги Багатосмугова дорога — це дорога з поздовжніми смугами на проїзній частині для руху транспортних засобів у обох напрямках. Багатосмуговою вважають дорогу, на якій розмічено не менш, ніж три смуги в обох напрямках. Як визначити кількість смуг на дорозі. За допомогою яких за¬собів це можна зробити? (За допомогою дорожніх знаків, дорожньої розмітки та «на око»). ♦ Пояснити різницю між двосмуговою й багатосмуговою дорогою. 3 Рольова гра «Ми — служба дорожньої розмітки» А) Із метою набуття знань про дорожню розмітку діти називають елементи дорожньої розмітки. 1. Лінії, що розділяють транспортні потоки 2. Край проїзної частини дороги 3. Острівець безпеки 4.Лінії, що позначають напрямок руху транспорту 5. Місце зупинки маршрутів транспортних засобів і таксі 6. Нерегульований пішохідний перехід 7. Пішохідний перехід, де рух регулює світлофор 8. Лінії, що позначають напрямок руху для пішоходів 9. Лінії, що позначають перетин велосипедної доріжки та проїзної частини Б) На дошці схема багатосмугової дороги; діти наносять елементи дорожньої розмітки, яких не вистачає. — Дорога якого рівня зображена на схемі? (Багатосмугова) — Як обладнати таку дорогу для переходу пішоходами? (Діти пропонують показати схему світлофора, острівець безпеки, пішохідні переходи) — Як перейти багатосмугову дорогу? 4 Робота за підручником Опрацювання статті «Перехід багатосмугової дороги» (с. 21-22) + само¬стійна робота за пам'яткою. Пам'ятка Правила переходу багатосмугової дороги: ♦ якщо дорога розмічена пішохідним переходом, скористайся ним; ♦ якщо пішохідного переходу немає, переходь дорогу на пере¬хресті; ♦ переходити дорогу в нерозміченому місці можна лише у край¬ньому разі й тільки під кутом 90 градусів до дороги; ♦ для переходу слід обрати місце, де дорогу добре проглядати в обидва боки на 150-200 м; ♦ перш ніж переходити, подивися ліворуч і переконайся, що автомобілі на всіх смугах перебувають на безпечній відстані; ♦ зроби зупинку на осьовій лінії, будь обережним на ній; ♦ подивись праворуч і переконайся, що автомобілі на всіх сму¬гах знаходяться на безпечній відстані. 5 Розв'язання ситуацій і закріплення складених правил переходу багатосмугової дороги (за таблицями, сюжетними малюнками або схемами, складеними учнями): A) Якщо дорогу регулюють світлофором, то... Б) Якщо дорога має підземні або надземні переходи, то... B) Якщо багатосмугова дорога нерегульована, то... Г) У крайніх випадках, якщо в колі зору немає перехрестя або пі¬шохідного переходу, то... 6 Оздоровлювальна вправа Клас розташовують на імпровізованому перехресті. За кольора¬ми світлофора або рухами регулювальника діти переходять дорогу. 7 Визначення мінімальної безпечної відстані до автомобілів 1) Аналіз малюнків у підручнику 2) Робота в групах (водій, пішохід) Демонстрування «Безпечна відстань до автомобіля» (іграшкові автомобілі, ляльки-пішоходи). За сигналом учителя автомобілі по¬чинають рухатися, пішоходи переходити дорогу (можна на підлозі або на партах),. Висновок. Якщо безпечна відстань до автомобіля на першій смузі — 50 м, то на другій — 100 м, а на третій — 150 м. Не можна переходити дорогу, побачивши автомобіль із сигнальним маячком, сиреною або той, що рухається надто швидко. V. Узагальнення й систематизація матеріалу 1 Робота за таблицями Вправа «Обґрунтуй правильне рішення» 2 Розгадування кросворда Запитання: 1. Талон — сплата за проїзд. 2. Тварина на дорозі, що вказує на безпечний перехід. 3. Всяк по ній кудись спішить, а вона лягла й лежить. 4. Широка дорога для швидкісного руху автомобільного транспорту. 5. Синонім «дороги». 6. Безпечне місце для пішоходів. 7. По вулицях хатинки маленькі біжать, щоднини пасажири в тих хатках сидять. 8. Елемент дороги, поздовжня лінія, яка розді¬ляє суміжні проїжджі частини. 9. За містом завжди біля проїжджої частини. 10. Шлях, який проходить автомобіль після натиску на гальма. 11. Наземні, підземні, надземні безпечні місця 12. Має хто три різних ока, та ще дивиться зви¬сока. Ними він весь час моргає, що за звір, хто відгадає? 13. Це те, заради чого треба виконувати Правила дорожнього руху. З Кросворд «Секрети багатосмугової дороги» (або запропонувати як завдання додому Відповіді По горизонталі: 1. Білет. 2. Зебра. 3. Дорога. 4. Магістраль. 5. Траса. 6. Тротуар. 7. Транспорт. 8. Смуга. 9. Узбіччя. 10. Гальмівний. 11. Переходи. 12. Світлофор. 13. Безпека. По вертикалі: 1. Багатосмугова. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 VI. Домашнє завдання 1. Опрацювати статтю в підручнику. 2. Змоделювати ситуації небезпечного переходу багато-смугової дороги й варіанти виходу з них; або розгадати кросворд. VII. Підсумок уроку Вправа «Сенкан» (Іменник) — дорога; (2 прикметника) — багатосмугова, широка; (З дієслова) — переходити, спостерігати, стояти; (ставлення, 4 слова) — я буду уважним, обережним; (синонім) — магістраль, траса. Додаткові завдання Вікторина для знавців правил дорожнього руху 1. Де та як мають рухатися пішоходи? 2. У яких місцях пішоходам дозволено переходити вулицю? 3. Які наземні транспортні засоби ви знаєте? 4. Що називаємо перехрестям? 5. Що називають регульованим перехрестям? 6. Що означає зелений сигнал світлофора? 7. Чи можна перебігати вулицю? 8. Де мають перебувати пішоходи, які не встигли перейти дорогу? 9. Що означає жовтий сигнал світлофора? 10. Що означає червоний сигнал світлофора? 11. Що означає слово «світлофор»? Насправді це слово складене з двох частин: «світло» і «фор». Значення слова «світло» нам відоме, а от слово «фор» походить із грецької «форос» і означає «носій». Отже, світлофор — це носій світ¬ла, причому трьох різних кольорів: червоного, жовтого й зеленого. Загадки 1. Біжать чотири брати І один одного не можуть наздогнати. (Колеса) 2. Як переходиш вулицю, То завжди зупинись, І перш за все з увагою На мене подивись. Я шлях вкажу надійний, Де небезпек нема, Трикольорові очі Я маю недарма... (Світлофор) 3. Тримаюсь лише на ходу, А як зупиниш — упаду. (Велосипеду 4. Підморгне зеленим оком — ми йдемо, Підморгне червоним — стоїмо... (Світлофор) 5. З рогами, а не коза, Є сідло, а не кінь. З педалями, а не рояль, Із дзвоником, а не двері. (Велосипед) 6. Полотно, а не доріжка, Кінь біжить сороконіжка. (Потяг)
Категорія: Основи здоров’я | Додав: Адміністратор
Переглядів: 6743 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу

Пошук

Друзі сайту

Корисні посилання

Міні-чат
200


Copyright MyCorp © 2024