Вітаємо Вас на офіційному сайті Млинківської школи!
Вітаю Вас Гість | RSS Головна | Каталог файлів | Реєстрація | Вхід
Меню сайту

Категорії розділу
Математика [1]
Інформатика [3]
Українська мова [1]
Українська література [2]
Англійська мова [0]
Російська мова [0]
Світова література [0]
Фізика [7]
Астрономія [1]
Хімія [1]
Історія [0]
Географія [1]
Біологія [0]
Основи здоров’я [8]

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 78

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Файли » Розробки уроків » Фізика

Гра з фізики та інформатики "Інтелектуальне казино"
13.02.2016, 12:53

ГРА «ІНТЕЛЕКТУАЛЬНЕ КАЗИНО»

Вікова група:    учні 10-11-х класів.

Мета: підвищення інтересу учнів до вивчення базових предметів, виховання позитивного відношення до знань;

 формування творчого відношення до навчальної діяльності, активізація пізнавальної активності учнів;

розвиток уміння діяти самостійно, висувати гіпоте­зи при вирішенні поставлених запитань, розвиток уміння відстоювати свою точку зору, аналізувати;

 формування вмінь і навичок, які носять в сучасних умовах загально інтелектуальний, загальнонауковий характер.

Програми та обладнання:  презентація з основними етапами гри та завдан­нями, годинник,  роздавальний матеріал.

Методичні рекомендації

Гра належить до традиційних і визнаних методів навчання і виховання школярів. Цінність цього методу полягає в тому, що в ігровій діяльності освітня, розвиваюча й виховна функції діють у тісному взаємозв'язку. Гра як метод навчання організовує, розвиває учнів, розширює їхні пізнавальні можливості, виховує особистість.

Для проведення гри треба підготувати роздавальний ма­теріал:

•    банкноти номіналом у «один розум»;

•    таблички з цифрами 1, 2, 3 і 4;

•    «чорну шухляду» або скриньку, голку, флешку, CD-ROM, мішок, зошит;

•    бейджики для помічників, ведучого та учасників;

•    ігрове поле на 16 клітинок для ставок учнів (можна на­малювати поле 4x4 клітинки на аркуші формату А4 або підготувати відповідний слайд у презентації).

ХІД ЗАХОДУ

I.     Організаційний момент

Учасники мають 16 банкнот по «одному розуму», таблички з номерами 1, 2, 3 і 4, столи розставлені по колу.

II.    Мотивація навчальної діяльності

Учитель:

У ланцюзі людина стала останньою ланкою,

І краще все втілюється в ній.

Як тополя, піднеслася вона гордою головою,

Розумом обдаровано і мовою благою,

Вмістилище духу і розуму вона —

Весь світ безсловесних підкорений їй.

Фірдоусі

Слово вчителя:

— Добрий день, я вітаю вас у нашому інтелектуальному казино. Нехай ці слова знаменитого персидського поета Фірдоусі стануть епіграфом нашої сьогоднішньої зустрічі, а девізом — вільна інтерпретація приказки: «Поганий той учень, що не мріє стати відмін­ником»! Починаємо гру.

Наше казино — це те саме місце, де можна заробити своїм розумом. Тільки гроші в нас особливі! Це банкноти достоїнством у «один розум»... Пам'ятаєте, як говориться: один розум добре, а два краще. А їх у вас, шановні гравці, по 16 «розумів» у кож­ного. Протягом гри ви маєте збільшити свій рахунок, але можете й стати банкрутом.

III.   Ознайомлення з правилами гри

Слово вчителя:

—  Я називаю галузь знання і запитання, а ви, якщо зважи­теся відповідати, повинні будете зробити ставку в «один розум». У випадку удачі ваша ставка подвоюється, ви заробляєте ще «один розум». Якщо ж ви помиляєтеся — тоді не засмучуйтесь — ваші «розуми» поповнять касу нашого інтелектуального казино.

Як бачите, умови гри прості: я даю запитання і кілька варі­антів відповідей. Ви повинні вибрати правильну відповідь і під­няти табличку з відповідною цифрою: 1, 2, 3, чи 4. Але давайте домовимося — відповідати на запитання має право тільки той, хто зробить свою ставку. Інші — мовчать! Спробуємо?

IV.   Розминка

Слово вчителя:

—  От запитання з галузі інформатики. Хто сміливий? Робимо ставки.

Увага, запитання: Який пристрій не призначений для обробки інформації?

1. Калькулятор   2. Комп’ютер      3. Принтер          4. Телефон

Цілком правильно, потрібна відповідь під цифрою 3. Умови гри зрозумілі всім? Тоді починаємо. Отже, робимо ставки.

V.    1 тайм. Запитання для ігрового поля

1.   Даний пристрій працює на перетворенні хімічної енергії у ме­ханічну, електричну і теплову. Його ККД становить 20-25 %. Усі ми неодноразово зустрічали цей пристрій у своєму житті. - Який це пристрій?

1.Тепловий двигун                2.Комп'ютер       3. Акумулятор             4. Літак

2.    Наступне запитання з історії розвитку обчислювальної техніки: що спільного між машиною Беббіджа (1822), сучасним ПК і людським мозком?

1. Здатність обробляти текстову інформацію     

 2. Здатність обробляти графічну інформацію

3. Здатність обробляти звукову інформацію

4. Здатність обробляти числову інформацію

3. Запитання з інформатики: який пристрій комп'ютера опрацьовує інформацію?

1. Зовнішня пам'ять

2. Процесор

3. Дисплей

4. Клавіатура

4. Запитання з фізики. Що в перекладі з давньогрецької означає слово «атом»?

1. Невідомий

2. Єдиний

3. Неподільний

4. Круглий

5. Запитання про вченого-фізика. Який прилад сконструював Галілей?

1. Годинник

2. Електрофорну машину

3. Терези

4. Телескоп

6. Питання з інформатики. Який пристрій комп'ютера може впливати на здоров'я людини?

1.  Гнучкий диск                             2. Дисплей

3. Системний блок                          4. Клавіатура

7.    Один раз в Аристотеля запитали:

—  Як же учням досягнути успіху?

—  Доганяти тих, хто попереду, і не чекати тих, хто позаду, — швидко відповів той. І він мав рацію! Отже, сміливіше робіть ставки, наздоганяйте перших, щоб не залишитися «з носом». Для ерудитів у галузі фізики. Один із класиків фізики не лю­бив відволікатися від своїх занять задля побутових дріб'язків. Для своєї кішки та її кошенят він зробив у двері отвори для кожного. Кому належить ця ідея?

1. Галілею                                         2. Ньютону

3. Паскалю                                        4. Гюйгенсу

8.  Фізика. Явище взаємного проникнення молекул різних речовин.називаються...

1. Осмос    2. Броунівський рух    3. Дифузія 4. Конвекція

9.  Колись так називали людей, які безкоштовно обмінювалися - комп'ютерними програмами. Потім їх стали вважати «вірту­альними хуліганами». Самі вони вважають, що ведуть бороть­бу за вільний доступ до будь-якої інформації. Йдеться про: 1. програмістів  2. хакерів   3. системних адміністраторів       4. «чайників»

10. Зазвичай при спілкуванні в чатах користуються:

1. логінами           2. паролями                 3. модемами                 4. ніками

11.  Фізика. Прилад для виявлення електричного заряду та його знака.

1. Електроскоп   2. Гальванометр 3. Вольтметр      4. Осцилограф

12. Питання з інформатики. Потрібно підготувати реферат. Якою програмою краще за все скористатися ?

1. Блокнот              2. Wordpad    3. Microsoft Word             4. PowerPoint

13. Фізика. Хто ввів термін «фізика» в науку?

1. Архімед          2. Геракліт          3. Галілей            4. Арістотель

14. Фізика. Серед вказаних прізвищ вчених-фізиків назвіть українського вченого.

1. Ландау 2. Тесла     3. Менделєєв       4. Бор

15. Фізика. Добуток маси тіла на його швидкість.

1. Сила    2. Прискорення  3. Енергія  4. Імпульс

16. Останнє питання з інформатики. Як називається програма для обслуговування периферійного пристрою?

1. Провідник     2.  Утиліта           3. Драйвер          4. Гаджет

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

1

+

 

 

 

 

 

 

 

 

 

+

 

 

+

 

 

2

 

 

+

+

 

+

+

 

+

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

+

 

 

 

+

 

 

 

+

4

 

+

 

 

+

 

 

 

 

+

 

 

+

 

+

 

 

Народна мудрість говорить: «Учитися — завжди пригодиться». А один найдавніший невідомий автор писав так: «Сину мій! Від юності твоєї віддайся навчанню, і до сивин твоїх знайдеш му­дрість!...» Але ми до сивин чекати не будемо і вже по закінченні першого тайму обчислимо «розуми» у гравців.

VI.  2 тайм. «Чорна шухляда» чи «Відгадай-но, що в скриньці»

Наступний тайм називається «Чорна шухляда» чи «Відгадай-но, що в скриньці». Це завдання розраховане на команду. Будь ласка, об'єднайтеся у команди по __ учнів. Завдання обговорюють у команді 0,5 хв, хтось один дає відповідь. Якщо відповідь буде правильною, члени команди одержують __ «розумів» чи по одному «розуму» кожний.

Якщо варіант відповіді готовий, просто підніміть табличку.

Увага, «Чорна шухляда № 1»! У ній знаходиться предмет, за допомогою якого можна виготовити чудові речі, а можна навіть убити одного страшного персонажа народних казок. Даний предмет демонструє залежність сили тиску від площі поверхні. (Голка)

«Чорна шухляда № 2».  Предмет, без якого дівчата не можуть прожити і дня. А на фізиці він допомагає вивчати властивості свтла. (Дзеркало)

«Чорна шухляда № 3». За допомогою предмета, що ле­жить на дні цієї шухляди, ти можеш зберігати свою улюблену книгу або підручник, і вона не буде в твоєму будинку займати багато місця. (Флешка)

VIІ.  3 тайм. «Вустами дитини»

Ваше завдання - відгадати фізичну величину, зашифровану дітьми, які ще не вивчають фізику.  Питання буду задане у кілька етапів. Якщо ви відразу відгадали - підіймайте синю картку і отримайте 2 «розуми». Якщо потрібна підказка - правильна відповідь 1»розум». Якщо ви помилились - ви втратите 1 «розум».

 

Швидко спливає час. Завершилися три тайми нашої гри і я ого­лошую останній тайм: аукціон «Кіт у мішку». Розпродаж з мо­лотка починається... Виявіть же мудрість, друзі, на конкурсі «Кіт у мішку».

VIIІ. З тайм. Аукціон «Кіт у мішку»

Кіт № 1. Сьогодні ти про нього мріяв. їх хтось сьогодні втра­тив. Без них тобі не обійтися? Тоді плати і не скупися! Стартова ціна один «розум». (Один розум)

Кіт № 2. У мішку те, що хотів би мати кожен з вас. ... Стартова ціна — всього один «розум». Хто хоче придбати коштовну річ за один «розум»? Отже, щасливчик, одержуйте «кота в мішку» — це «відмінно» на найближчому уроці інформатики, але тільки, чур, підготуватися!

Кіт 3. Це предмет, призначений для зберігання  інформації. Незамінна річ на уроці.  Що це? Стартова ціна один «розум». (Зошит)

IХ.       Підсумки

Тепер нам залишається визначити, хто збільшив кількість «розумів» від початкової кількості, і нагородити щасливчика.

Категорія: Фізика | Додав: Адміністратор
Переглядів: 1004 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу

Пошук

Друзі сайту

Корисні посилання

Міні-чат
200


Copyright MyCorp © 2024