Вітаємо Вас на офіційному сайті Млинківської школи!
Вітаю Вас Гість | RSS Головна | Каталог файлів | Реєстрація | Вхід
Меню сайту

Категорії розділу
Математика [1]
Інформатика [3]
Українська мова [1]
Українська література [2]
Англійська мова [0]
Російська мова [0]
Світова література [0]
Фізика [7]
Астрономія [1]
Хімія [1]
Історія [0]
Географія [1]
Біологія [0]
Основи здоров’я [8]

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 79

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Файли » Розробки уроків » Основи здоров’я

ЗСВ_10_клас_урок_№ 6 ризики
[ Викачати з сервера (48.3 Kb) ] 28.11.2014, 21:00

Тема: ПОНЯТТЯ РИЗИКУ. ВИДИ РИЗИКУ. КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ РИЗИКУ ВІЛ-ІНФІКУВАННЯ В ЖИТТЄВИХ СИТУАЦІЯХ

Мета: Ознайомити учасників з поняттями: «ризик», «рівень ризику», «оцінювання ризику в життєвих ситуаціях», «оцінювання ризику в ризикованих ситуаціях». Тренувати в учасників навички оцінювання ризику ВІЛ-інфікування у різних ситуаціях. Наводити приклади ризикованої поведінки.

Обладнання і матеріали: посібник для учнів

Орієнтовний план

Тренінгові активності

Час

Привітання, зворотний зв'язок

7 хв.

Стартове завдання

7 хв.

Робота в групах: «Оцінюємо ризики у життєвих ситуаціях»

Обговорення ситуацій

26 хв.

Зворотний зв'язок, завершення тренінгу

5 хв.

 
  1. Привітання, зворотний зв'язок

Ритуал привітання.Вправа «Кросворд»

Учасники записують своє ім’я у стовпчикі навпроти кожної літери пишуть слово, якепочинається з неї і характеризує цю людину.

Наприклад, ОЛЕНА:

О – організована,

Л – лояльна,

Е – енергійна,

Н – наполеглива,

А – активна.

• Бліц-опитування: «Що ми робилина минулому тренінгу?»

  1. Стартове завдання

• Повторити  шляхи та умови інфікування ВІЛ, ланцюг ВІЛ-інфікування.

• Повідомити завдання: навчитись оцінювати ризики інфікування ВІЛ у щоденних ситуаціях, щоб по його завершенні надавати кваліфіковані поради з цієї проблеми.

  1. Оцінювання ризиків (Посібник дляучнів, с. 37)

 

Мета: тренінг навичок оцінюванняризиків ВІЛ-інфікування у життєвихситуаціях.

 

1. Пояснення категорій ризику, на прикладах.

ДР (дуже ризиковано) — значний контакт з кров’ю чи іншими рідинами організму, якімістять небезпечну концентраціюВІЛ:

Приклад: переливати неперевірену кров.

Це роблять тільки за згоди родичів потерпілого, якщо йдетьсяпро його життя.

РН (ризик низький або теоретичний) — існує можливістьнезначного контакту з кров’ю,спермою чи вагінальними виділеннями інфікованої людини:

Приклад: Цілуватися в губи.

Існує незначний ризик, якщо в роті ВІЛ-інфікованого є виразки або ранки. Але цей ризик теоретичний,адже практично таких випадківзафіксовано не було.

Спільно користуватися бритвою для гоління.

У Росії зафіксовано рідкісний випадок зараження батька від інфікованогосина, з яким вони спільно користувалися бритвою для гоління.

Спільно користуватися зубноющіткою.

Кровоточивість ясен —доволі поширена проблема. Томутеоретично існує ризик контакту інфікованої крові зі слизовоюоболонкою в роті іншої людини.Однак ризик є дуже низьким,оскільки при змішуванні з пастою та ополіскуванні концентрація вірусу знижується.

РВ (ризик відсутній) — відсутність контакту з кров’ю, спермою або вагінальними виділеннями ВІЛ-інфікованого:

Здавати кров на станції переливання крові. На станціях переливання крові використовуютьодноразові комплекти для забору крові. Це безпечно.

 

2. Виконання завдання: учасники діляться на 4 групи. Кожна обговорює по 8 запропонованих у посібнику ситуацій.

3. Представники груп по черзі зачитують їх і оцінюють ризик. Обговорення ситуацій, щодояких групи не дійшли згоди.

7. Перевірка правильності оцінювання ризиків у запропонованих ситуаціях.

Правильні відповіді

1) користуватися туалетом у громадських місцях (РВ);

2) доглядати хворого на СНІД (РВ);

3) обробляти рану ВІЛ-інфікованогобез гумових рукавичок (ДР);

4) мати незахищені сексуальні контакти (ДР);

5) повторно використовувати презервативи (ДР);

6) дружній поцілунок (РВ);

7) робити ін’єкції одним шприцом(ДР);

8) купатися з ВІЛ-інфікованим (РВ);

9) користуватися однією голкою дляпроколювання вух (ДР);

10) утримуватися від статевих стосунків (РВ);

11) ходити до школи разом з ВІЛ-інфікованими дітьми (РВ);

12) бути покусаним одним комаром(РВ);

13) робити насічки на шкірі ножем,яким користувалися інші (ДР);

14) здавати кров на станції переливання крові (РВ);

15) під час статевих контактів постійно і правильно користуватися

 презервативами(РН);

16) вживати їжу, приготовлену ВІЛ-інфікованим (РВ);

17) плавати у басейні з ВІЛ-інфікованими (РВ);

18) дружити з ВІЛ-інфікованим (РВ);

19) погоджуватися на секс без презерватива (ДР);

20) цілуватися в губи (РН);

21) обнімати ВІЛ-інфікованого (РВ);

22) часто змінювати сексуальних партнерів (ДР);

23) робити штучне дихання «рот врот» (РН);

24) робити ін’єкції одноразовим шприцом (РВ);

25) користуватися спільною голкоюдля нанесення татуювання (ДР);

26) користуватися бритвою іншої людини (РН);

27) сидіти за однією партою з ВІЛ-інфікованим (РВ);

28) користуватися спільними голкамидля ін’єкцій (ДР);

29) пити з однієї склянки з ВІЛ-інфікованим (РВ);

30) користуватися спільною зубноющіткою (РН);

31) обробляти рану ВІЛ-інфікованогов гумових рукавичках (РВ);

32) їздитив переповненому транспорті (РВ).

 

  1. Зворотний зв'язок
    1. Відповіді на запитання, які залишилися в учнів, щодо ризиків інфікування ВІЛ.
    2. Запропонувати свої ситуації та оцінити ризик інфікування ВІЛ у цій ситуації

 

  1. Ритуал прощання

Вправа «Я бажаю тобі...»

 

  1. Домашнє завдання
  • Опрацювати с. 36-39 посібника для учнів,
  • підготувати повідомлення про ситуації, в яких існує професійний ризик ВІЛ-інфікування (друковані видання, Інтернет)
Категорія: Основи здоров’я | Додав: Адміністратор
Переглядів: 1319 | Завантажень: 34 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу

Пошук

Друзі сайту

Корисні посилання

Міні-чат
200


Copyright MyCorp © 2024